top of page

SportInstitute:
Čísla, ktoré otvárajú dvere k donorom

Keď chcete presvedčiť donorov, nestačí povedať „pomáhame“.
Ukázali sme im čísla, ktoré dokazujú, že podpora SportInstitute sa spoločnosti vracia násobne. Vďaka tomu sme pritiahli viac firemných donorov – a tí boli ochotní investovať väčšie sumy.

SportInstitute je organizácia, ktorá zadarmo učí deti plávať priamo počas vyučovania – a tým im dáva zručnosť, ktorá môže zachrániť život.

 

Program funguje vďaka firemným donorom, mestským častiam a ďalším partnerom, ktorí spoločne zabezpečujú jeho financovanie.

Panč panč ponuka workshopov.pdf.pdf.png

Výzva

Hoci má SportInstitute silné príbehy a reálne zachraňuje životy, pre firemných donorov často nestačilo povedať „pomáhame“. Potrebovali sme im to vysvetliť jazykom, ktorému rozumejú – biznisovým jazykom s číslami, návratnosťou a jasnými dôkazmi.

Analýza

Preskúmali sme dáta o účasti detí, finančných nákladoch a výsledkoch plaveckých kurzov. Zohľadnili sme aj verejne dostupné štatistiky o topení a hodnotách záchrany života, aby sme vedeli prepočítať „dobro“ na konkrétne ekonomické hodnoty, ktorým donor rozumie.

Reišenie

Vypočítali sme SROI (Social Return on Investment) pre program výučby plávania. SROI je metóda, ktorá vyjadruje spoločenskú hodnotu projektov v číslach – ukazuje, koľko eur spoločnosti sa vráti za každý 1 euro investované.

Ukázali sme, že každý 1 € vložený do SportInstitute prináša spoločnosti navyše 1,56 € hodnoty. Hodnota je v ušetrených zdrojoch pre rodičov a školy až po ekonomickú hodnotu zručnosti zachrániť si život pred utopením.

Výsledky kampane

+ 1,56 €

Hodnota pre spoločnosť za každé investované euro

Pôvodný odhad: 1,20 €

+17 %

Nárast priemernej investície od donorov

Pôvodný cieľ: +10 %

12 000

Detí, ktoré sa zúčastnili programu za rok

Pôvodný cieľ: 10 000

+ 5

Nových škôl zapojených do programu bezplatné plávanie

Pôvodný cieľ: 3

4 dôvody, prečo kampaň trafila do čierneho 

Ako sa nám podarilo presvedčiť donorov dátami, posilniť dôveru v SportInstitute a pripraviť organizáciu na dlhodobú komunikáciu dopadu.

SportInstitute je dobrá investícia

Ukázali sme firmám, že podpora SportInstitute je skutočná investícia, nie len dar. Vďaka SROI vieme vyčísliť, že každé ich euro sa zúročí v prospech detí, škôl aj celej spoločnosti – a prináša hodnotu, ktorú by samostatne nedosiahli.

Efektivita, akú inde nedostanú

Ukázali sme, že SportInstitute nielen pomáha, ale robí to extrémne efektívne. Keby donor rozdelil rovnakú sumu priamo školám alebo rodičom, dokázali by naučiť plávať iba 46 % detí oproti tomu, čo zvládne SportInstitute. Tento dôkaz kompetencie posilnil dôveru donorov a stal sa silným argumentom pri získavaní podpory.

Nástroj, ktorý funguje roky

Nešlo len o jednorazovú prezentáciu. SportInstitute od nás dostal ucelený manuál a školenie, ako komunikovať SROI výsledky partnerom, donorom aj médiám. Vďaka tomu môžu tieto dáta využívať dlhodobo – pri fundraisingu, v PR komunikácii aj pri rokovaniach s mestami a školami.

Téma, ktorá má srdce aj dáta

Téma topenia detí a zručnosti, ktorá im môže zachrániť život, je sama o sebe silná. My sme jej pridali ďalšiu úroveň – vyčíslili sme jej hodnotu v eurách. Spolu tak vznikla kombinácia emócie a tvrdých dát, ktorá na donorov zapôsobila oveľa silnejšie než ktorýkoľvek argument samostatne.

PANČ PANČ efekt™ pre SportInstitute

Prvý PANČ: Navýšenie investícií

Získali viac prostriedkov, aby mohli zabezpečiť plavecký kurz pre všetky deti, ktoré ho potrebovali. Vďaka jasným dátam presvedčili aktuálnych donorov, že ich podpora má merateľný dopad.

Druhý PANČ: Dlhodobý akvizičný nástroj

SROI sa stal silným argumentom na získavanie nových donorov, škôl aj partnerov. Organizácia ho môže opakovane používať v komunikácii a každoročne aktualizovať o nové výsledky.

SportInstitute
SROI pre SportInstitute
bottom of page